Kako biste što uspešnije realizovali festival, neophodno je da razmotrite o nekoliko ključnih pitanja koja će vam pomoći u planiranju i organizaciji događaja. Stoga, evo pet važnih pitanja koja treba dobro ispitati i istražiti:
Koja je svrha festivala? Prvo pitanje koje treba postaviti jeste zašto dolazi do potrebe za organizovanjem festivala, odnosno koji je cilj organizovanja istog. Shodno tome, definisanje svrhe festivala pomoći će vam da usmerite sve druge aspekte događaja. Da li je cilj promovisanje određene umetnosti, slavlje kulture, turistička atrakcija ili nešto drugo? Razmislite o glavnoj svrsi festivala i kako to može uticati na program, ciljnu grupu i promociju.
Koji budžet vam je neophodan za uspešnu realizaciju festivala? Finansije su ključni faktor u organizovanju festivala. Morate razmotriti koliko novca imate na raspolaganju i kako ćete ga iskoristiti za lokaciju, izvođače, marketing, logistiku i druge troškove. Napravite detaljan budžet koji će vam pomoći da pratite troškove i prihode, te procenite koliko ulaganja vam je potrebno da biste ostvarili željeni događaj. Nakon toga, neophodno je da razmotrite gde će se festival održati. Izbor odgovarajuće lokacije ključan je za uspeh festivala. Razmotrite faktore poput veličine prostora, pristupačnosti, infrastrukture, dozvola i bezbednosti.
Da li želite da se festival održava na otvorenom ili u zatvorenom prostoru? Odabir prave lokacije značajno će uticati na atmosferu, logistiku i doživljaj posetilaca.
Da li će biti muzičkih nastupa, pozorišnih predstava, izložbi, radionica ili drugih aktivnosti? Pored pitanja o viziji i misiji, lokaciji, kao i budžetu samog festivala, veoma je bitno ustanoviti koji su programski elementi istog. Razmislite o programu i sadržaju festivala koji će privući ciljnu grupu posetilaca. Napravite raznovrstan program koji će zadovoljiti interese i preferencije vaše ciljne grupe, uzimajući u obzir i vremenske okvire događaja.
Kako na najbolji način da ispromovišete predstojeći događaj? Poslednje, ali ne i manje važno jeste pitanje vezano za promociju festivala. Efikasna afirmacija je ključna za privlačenje posetilaca i stvaranje svesti o festivalu. Razmislite o marketinškim strategijama koje ćete koristiti, uključujući digitalne medije, tradicionalne kanale, društvene mreže, plakate, letke itd. Identifikujte ciljnu grupu i prilagodite svoje marketinške napore kako biste dosegnuli do što većeg broja ljudi.
Odgovori na ova pitanja pomoći će vam da jasnije definišete viziju festivala, isplanirate budžet, te odaberete odgovarajuću lokaciju događaja, što će sve zajedno doprineti uspešnijoj organizaciji i relalizaciji festivala.
Novosadski omladinski festival se realizuje u saradnji sa Omladinskim savezom udruženja OPENS u okviru programa “Mladi u Centru održive zajednice“, a koji finansira Gradska uprava za sport i omladinu – Kancelarija za mlade.